ετοιμάστε τις σφεντόνες…

Posted: Μαρτίου 17, 2011 in Τα τεύχη της “Ανυπακοής”

http://athens.indymedia.org/topics.php3?lang=el&topic=5 (κ refresh για συνεχή ενημέρωση πανελλαδικά)

…γιατί θα τους πάρουμε με τις πέτρες. Οι συγχωνεύσεις σχολείων πήραν μπρος.

Πλήθος σχολείων κλείνουν, μειώνονται οι θέσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, οι μεγαλο-φροντηστηριάρχες τρίβουν τις κοιλιές τους, και οι αφεντάδες περιμένουν λαίμαργα το κύμα ανειδίκευτων και κακοπληρωμένων μισθωτών.

Μαθητή τι περιμένεις? Τα κομματόσκυλα ή ένα θαύμα?

Αυτοοργάνωση στα σχολεία

Αυτόνομες μαθητικές ομάδες για την αντίσταση παντού

μαθητής 3-γελ

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η antifa581 λέει:

    oloi sts dromus n diekdikisume ot ms anikei…ma8ites ergatia me bukalia k stupia…

  2. Ο/Η anastasia λέει:

    η κυβέρνηση και οι κουμανταδόροι της ευρώπης έδειξαν ευθαρσώς που σκοπεύουν να φουντάρουν το ‘εκπαιδευτικό σύστημα΄ της χώρας,το οποίο ανέκαθεν είχε τα χάλια του, αλλά τώρα με τις πιο βάρβαρες υποχρηματοδοτήσεις και μέτρα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια ήρθε και έδεσε…εφόσον εσείς λοιπόν δηλώνετε πως το σχολείο δεν έχει τίποτα να προσφέρει παρά μόνο την ένταξη του μαθητή στο σύστημα, για ποιον ακριβώς λόγο μάχεστε γι αυτό?εννοώ ότι από τη μία βλέπω μπροσούρες ενάντια στην παιδεία(δημόσια ή ιδιωτική), και από την άλλη μια πολιτική που λέει ‘πάμε να παρέμβουμε στο χώρο του σχολείου γιατί μας έχουνε γαμήσει…’ υποθέτω πως θα έπρεπε να είστε ικανοποιημένοι από τη στιγμή που τα σχολεία πάνε για φούντο κανονικά και με το νόμο αυτή τη φορά…

  3. Ο/Η antifa581 λέει:

    emas dn mas endiaferei n perasume st panepistimio k n ginume kaloperasakides fitites dn 8a vgume g auto st dromo xestikame kiolas.apla etsi 8 ein perisoteroi anidikeutoi ergates ipo tn ekmetaleush tn afedikwn.opote emis 8 kanume ot kanume gia na kra3ume ta afedika eite ein mikra eite megala.

  4. Ο/Η anipakouoima8htes λέει:

    Όταν είσαι αναγκασμένος να πάς σχολείο και αυτοί που σε υποχρεώνουν να το κάνεις επιτίθενται ακόμη περισσότερο (σε κάθε πτυχή της ζωής του μαθητή) δε θα πρέπει να τους αφήσεις έτσι αλλά να ετοιμάσεις τις σφεντόνες. Οι συγχωνεύσεις των σχολείων είναι μια ακόμη επίθεση του κράτους και των αφεντικών καθώς επιδεινώνουν την καθημερινή μας καταπίεση προκαλώντας δυσκολίες στις μετακινήσεις τη στιγμή μάλιστα που τα σχολικά λεωφορεία είναι ζήτημα αν θα λειτουργούν και του χρόνου. Όσο μας στριμώχνουν σε σχολικά κελιά εμείς θα «ζητάμε τα πάντα για όλους» όπως ο εργάτης θα πρέπει να βρίσκεται μόνιμα σε εγρήγορση για τις όποιες περικοπές του μισθού του και να βρίσκεται σε καθημερινή σύγκρουση με το αφεντικό του έτσι και εμείς οι μαθητές πρέπει να αντιστεκόμαστε σε κάθε τι που εχθρεύεται και υποβαθμίζει την θέση μας σα μαθητές. Είναι γεγονός πως το κράτος μειώνει τις δαπάνες για την παραγωγή ηλιθιότητας που λέγεται εκπαίδευση αφού πλέον αυτή του κοστίζει περισσότερο απ’ ότι παράγει και τα media κάνουν σήμερα καλύτερη δουλεία απ’ ότι τα σχολεία. Τέλος το να ζητάς να μην περάσουν τα νέα μέτρα των σχολικών κελιών δε σημαίνει πως θες να διατηρηθεί το σχολείο όπως είχε και δεν εξιδανικεύουμε καμία μορφή εκπαίδευσης εντός του καπιταλισμού. Είμαστε αναγκαστικά μέσα στο σχολείο αλλά και συνειδητά εναντίον του και το μόνο πράγμα που θα μας μείνει είναι οι καταλήψεις, η σύγκρουση με τις προσταγές των καθηγητών και το σαμποτάρισμα της πειθαρχίας και οι στιγμές αλληλεγγύης μεταξύ μας κόντρα στην εξατομίκευση που μας προωθούν. Και στην τελική κάθε επίθεση του κράτους στους μαθητές είναι μια καλή ευκαιρία να αναδείξουμε τον εκμεταλλευτικό ρόλο του. Και το μόνο ζήτημα δεν είναι αν τα σχολεία θα πάνε για φούντο έτσι απλά αλλά με ποιον τρόπο και ο τρόπος Θα πρέπει να πηγάζει μέσα από την αυτοοργάνωμένη δράση των ίδιων των μαθητών και όχι από τα συμφέροντα της εξουσίας.

  5. Ο/Η anastasia λέει:

    κατ αρχήν,στο λύκειο (που εκ των πραγμάτων ένας πολιτικοποιημένος ή μη μαθητής έχει συνειδητοποιήσει τι πάει να πει σχολείο και ποιοι μηχανισμοί κρύβονται πίσω από αυτό)κανείς δεν είναι αναγκασμένος να πάει, πόσο μάλλον όταν το πανεπιστήμιο δεν είναι στα σχέδιά του.(αυτό για τον/την antifa)σχετικά με τα σχολικά λεωφορεία, έχουν σταματήσει εντελώς μετά από ένα μήνα βάρβαρων διαπραγματεύσεων,πράγμα το οποίο γνωρίζω γιατί μεταφερόμουν με ένα τέτοιο.σχετικά με τις συγχωνεύσεις και τον παραλληλισμό του εργάτη με τον μαθητή,δεν είναι λίγο άτοπη η στοχοποίηση των καθηγητών?η κλασική απάντηση δεν μου αρκεί(οι καθηγητές δεν είναι τίποτε άλλο παρά γρανάζια του συστήματος)για δύο βασικούς λόγους.πρώτον,ένας μη προκατειλημμένος και ανοιχτόμυαλος μαθητής βλέπει ότι στους 10 καθηγητές οι 2 είναι φασίστες και οι άλλοι 2 μαλάκες,αλλά οι υπόλοιποι 6 και στέκονται δίπλα στο μαθητή και προσπαθούν να περάσουν τις ιδέες τους ανεξάρτητα από τις εντολές του υπουργείου.είμαι 2α λυκείου και το σχολείο μου απαριθμεί τουλάχιστον 5 αριστερούς καθηγητές με τους οποίους έχω κατέβει στο δρόμο, και άλλους 10 συνεννοήσιμους με τους οποίους μιλάω ελεύθερα..Και δεύτερον,οι καθηγητές πλήττονται και αυτοί σαν εργάτες που είναι, με αποτέλεσμα να τους βλέπεις να κινητοποιούνται τη στιγμή που ανήκαν στις τελευταίες θέσεις των επαγγελμάτων με σταθερή συμμετοχή σε πολιτικές πρωτοβουλίες αντίδρασης απέναντι στο σύστημα.και εγώ κινητοποιούμαι και διαμαρτύρομαι για τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων,αλλά σε συνεργασία με τους καθηγητές.Ούτε εγώ εξιδανικεύω το καπιταλιστικό σχολείο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν παλεύω για ένα σχολείο στο οποίο θα μορφώνομαι ουσιαστικά με πραγματικές γνώσεις,θα μπορώ να εκφραστώ και να αναπτύσσω προσωπικότητα χωρίς να υφίσταμαι λογοκρισία και κυρώσεις.και εννοείται (πως παλεύω για αυτά)όχι στα πλαίσια ενός καπιταλιστικού συστήματος.για να ανατραπεί όμως αυτό το καπιταλιστικό,και πλέον ιμπεριαλιστικό σύστημα,χρειάζεται η εργατιά να είναι ενωμένη.ε πώς θα το καταφέρεις αυτό εκτοπίζοντας τους καθηγητές?(στην εργατιά δεν συγκαταλέγεται η μπατσαρία)και εν τέλει λέω ότι μέχρι να ανατρέψουμε το ισχύων ‘σοσιαλιστικό’ καθεστώς,αξίζει να παλεύουμε για ένα καλύτερο σχολείο,όχι με τους όρους τους,αλλά με τους όρους ΜΑΣ.ε αυτό μπορείς σίγουρα να το πετύχεις με καλύτερους όρους αν συνεργαστείς με τους καθηγητές.

  6. Ο/Η antifa581 λέει:

    oi ka8igites dn diafonw ein ergates ala panw ap ola o rolos ts ein n askun e3usia sts ma8ites.ne dn lew dn eimaste anagasmenoi n pigenume sxolio ala ap tn stigmh pu dn exis apolitirio leikiu isws dn boris n eis kan ergaths.oso afora ta kalitera sxolia k tn kalitero tropo morfoshs ms mesa s auta st tetia m kiolas emas o stoxos mas dn ein h dhmosia k dwrean pedia h opia pali 8 kani diakrisois sts ma8ites mesa ap ili8ia diagwnismata k test ftiagmena st metra ts wste n 3exwrizi o e3ipnos ap t xazo ma8ith p isws dn t endiaferi kiolas n didaxtei to ka8e ti pu k kala 8 tn prwo8isei n ein aurio me8aurio enas enaretos poliths xwris n diafwnei s tpt pu tn katapiezei.me liga logia 8 ein edasumenos sts katapiestikes domes ts koinwnias opu pisw ap auto krivode oi ka8igites oi opioi ein kamuflarismenoi batsoi s oles ts periptosois eite t 8elun eite oxi.emis auto p 8elume ein rizikh anatroph ts ekpedeushs wste o ka8enas n automorfonete m ot tn endiaferei pragmatika xwris n testarete ap tn ka8e ili8io.K MN 3EXNAME PWS AUTOI OI KA8IGITES P DIXNUN KATANOHSH EIN K OI PIO EPIKINDINOI POLES FORES.

  7. Ο/Η anastasia λέει:

    να σου πω κάτι,δεν αμφισβητώ το ότι οι καθηγητές είναι συνήθως αναγκασμένοι να είναι φορείς των ιδεών του συστήματος..το θέμα μου είναι ότι όλοι εσείς που αγωνίζεστε για ριζικές αλλαγές στην παιδεία δεν καταλαβαίνετε ότι όποιος φωνάζει σήμερα για δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν την τοποθετεί στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος.δημόσια:να μπορεί ο καθένας να λαμβάνει ουσιαστική μόρφωση ανεξάρτητα από την οικονομική του κατάσταση και όχι να πρέπει να σκάει 500αρικα στους φροντιστηριάρχες, και δωρεάν:να μην χρειάζεται εγώ κ εσύ να πληρώνουμε για τετράδια,μολύβια και από του χρόνου και για βιβλία.και το ξαναλέω, όλα αυτά τα αιτήματα δεν τοποθετούνται στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος.απλά εγώ προσωπικά που διεκδικώ δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν το κάνω για να πάω με τα νερά του συστήματος επειδή δεν έχω άλλη επιλογή.το κάνω γιατί θέλω να είμαι δέκτης πραγματικής γνώσης ανεξάρτητα από την κάθε κυβέρνηση.και επειδή είναι πασιφανής η σχέση σχολείου-εκάστοτε κυβέρνησης γι αυτό ακριβώς παλεύω.γιατί πιστεύω ότι μπορεί να διαλυθεί αυτός ο συσχετισμός όταν υπάρχουν φωνές που διεκδικούν και μαθητές που δεν κοιμούνται.

  8. Ο/Η anipakouoima8htes λέει:

    Πρώτα απ’ όλα σχετικά με το ρόλο των καθηγητών δεν έχουμε παρά να παρουσιάσουμε το κείμενο των “ανυπάκουων μαθητών” σχετικά με το ζήτημα…
    Χρόνια τώρα οι καθηγητές συμμετέχουν κι αυτοί σε αγώνες (όπως οι απεργίες) που μπλοκάρουν
    την κανονικότητα όχι μόνο της εκπαίδευσης αλλά και του κεφαλαίου γιατί διακόπτεται
    η παραγωγή της προπαγάνδας που το κράτος θέλει να επιβάλλει. Μέχρι αυτό
    το σημείο είμαστε αλληλέγγυοι στον αγώνα των καθηγητών. Το πρόβλημα είναι ότι στη
    συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών κανένας τους δεν προσπάθησε να αποποιηθεί
    τον εξουσιαστικό ρόλο που του έχει δοθεί. Οι καθηγητές θα έπρεπε να παραμερίσουν
    λιγάκι τα δίκαια μισθολογικά τους αιτήματα (δίκαια όσο δε
    γίνονται αυτοσκοπός) και να επικοινωνήσουν μαζί μας ως ίσος προς ίσο.
    Αν πραγματικά νοιάζονταν και για εμάς (και όχι μόνο για τους μισθούς) θα μπορούσαν
    κάλλιστα να απαιτήσουν την κατάργηση των εξετάσεων ή τη μείωση της
    τεράστιας ύλης αλλά και στην πράξη να ανατρέψουν κάποιες
    καταπιεστικές δομές όπως η χρησιμοποίηση του πληθυντικού,
    η απόλυτη πειθαρχία στη σχολική ύλη κτλ.. Αν οι καθηγητές
    δε λάβουν υπόψη αυτά τότε θα έχουν για πάντα αυτό τον εχθρικό ρόλο απέναντι στους μαθητές. Το ρόλο του εξεταστή, παντογνώστη, τιμωρού…

    το λύκειο μπορεί τυπικά να μην είναι εξαναγκαστικό (χωρίς να θεωρούμε πως πρέπει να παίρνουμε τα βουνά) αλλά στην ουσία υπάρχουν χίλιοι δύο παράγοντες που σε εκβιάζουν να πάς. 1) η καθημερινή πλύση εγκεφάλου και η βία που υφίστανται οι περισσότεροι μαθητές από την οικογένεια η οποία από την πιο μικρή ηλικία μαθαίνει τα παιδιά της πως πρέπει να πάνε στο σχολείο για να γίνουν άνθρωποι σωστοί και χρήσιμη στην κοινωνία, να πάρουν πτυχίο και ένα σωρό ακόμη βλακείες που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στους νέους να κάνουν άλλη επιλογή. Ελπίζω να καταλαβαίνεις πως ένας 15χρονος που είναι οικονομικά εξαρτημένος από τους γονείς δεν έχει την “άνεση” να πει στους δικούς του “ξέρεται κάτι εγώ δε θα πάω λύκειο και θα γίνω προλετάριος” δε νομίζω να είναι και το ευκολότερο πράγμα στο κόσμο κάτι τέτοιο … 2) πρακτικά για την εξασφάλιση της επιβίωσής σου και μόνο δεν πάς πουθενά χωρίς απολυτήριο λυκείου καθώς για οποιαδήποτε μορφή εργασίας που θα καρπώνονται τα αφεντικά μας αύριο μεθαύριο θα θέλει όχι απλά απολυτήριο αλλά και χαρτί από κάποια σχολή.
    Τέλος είμαστε μαθητές που πολεμάμε το εκπαιδευτικό σύστημα. ΜΑΘΗΤΕΣ! Δηλαδή βρισκόμαστε μέσα στα σχολεία και συνειδητά εναντίον τους (το ξαναλέω) γιατί δεν θεωρούμε σαν λύση αυτό που πολλοί μας λένε “αν δε γουστάρετε το σχολείο να πάρετε τα βουνά”. Όσοι στηρίζουν τέτοιες αντιλήψεις είναι ξεκάθαρα εχθροί μας. Γιατί όπως ένας εργάτης βρίσκεται μέσα στην καπιταλιστική παραγωγή και εργάζεται για κάποιο αφεντικό και μπορεί να στραφεί εναντίον της μισθωτής σκλαβιάς έτσι και ο μαθητής πρέπει μέσα στους χώρους του σχολείου να βρίσκεται και οργανώνεται με τους υπόλοιπους μαθητές προκειμένου δημιουργήσει ρήγματα στον καταπιεστικό θεσμό της εκπαίδευσης. Το να “πάρεις τα βουνά” σημαίνει παραίτηση από το ταξικό σου καθήκον δηλαδή το να βρίσκεσαι απέναντι στο σύστημα και να το χτυπάς αδιάκοπα μέχρι να το αποτελειώσεις.
    Γράφεις “όποιος φωνάζει σήμερα για δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν την τοποθετεί στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος.” Μα πραγματικά το ΒΑΣΙΚΟ πρόβλημα της εκπαίδευσης δεν είναι ούτε το ότι είναι ιδιωτική ούτε το ότι δεν είναι δωρεάν (που είναι όλα αυτά) αλλά το πρόβλημα είναι η ίδια η εκπαίδευση αυτή κάθε αυτή. Είτε κρατικό είτε ιδιωτικό το σχολείο θα εξυπηρετεί πάντα τον ίδιο σκοπό: θα δημιουργεί τις συνθήκες πειθάρχησης και υποταγής των μαθητών με βασικό σκοπό την ομαλή ένταξή τους στο σύστημα. Είναι απλό κανένα σχολειό είτε κρατικό και δωρεάν είτε δημόσιο και επί πληρωμή δεν πάει κόντρα στους θεσμούς, στην ηθική και στα συμφέροντα του κράτους και των αφεντικών.
    Πάντως επειδή βλέπω ότι υπάρχουν αρκετά θέματα για συζήτηση και είναι λίγο δύσκολο να τα πούμε όλα μέσα από τα σχόλια του blog μπορείς να περάσεις μια βόλτα από την ανατόπια κάθε μέρα μετά τις 19.00. η ανατόπια είναι τέρμα αγ. Νικολάου αριστερά στα σκαλιά (μητρ. Παρθενίου 16) και αν είσαι και μαθήτρια μπορείς να παρακολουθήσεις την συνέλευσή μας κάθε Σάββατο στις 18.00.

  9. Ο/Η anastasia λέει:

    ισχύει,δεν είναι καθόλου λειτουργική η επικοινωνία έτσι…ξέρω που είναι το ανατόπια,θα περάσω από ‘κει…..

  10. Ο/Η anipakouoima8htes λέει:

    Οκ ελπίζουμε να τα πούμε και από κοντά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s